בקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ

הזמנת שירות צו עיכוב יציאה מהארץ
נציג לבדיקת אישור יציאה מהארץ

30 ₪

*תוך פחות משעה (עד 24 שעות לא בשבת וחגים)

פגישת ייעוץ און ליין

200 ₪

*עד 20 דק'

הגשת בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

950 ₪

*יש לשלוח את המסמכים הדרושים

מאמרים

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ טלפון
בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ טלפון

בדיקה אם אני יכול לצאת מהארץ היא דבר פשוט אשר יכול לחסוך לכם הרבה כאבי ראש. יתכן כי עומד נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ ואינכם מודעים לזה. אז באילו נסיבות מוטל צו עיכוב

בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ
בקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ

בקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ היא דבר אשר עשוי להידרש במידה ומתנהלים נגדכם הליכי הוצאה לפועל. יתכנו גם נסיבות אחרות הקשורות למשפט הפלילי בגינן יוטל איסור יציאה

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ
צו עיכוב יציאה מהארץ

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ היא דבר פשוט שתוכלו לעשות בעצמכם. אינכם זקוקים לעורך דין לצורך ביצוע הבדיקה. אך במידה ואכן הוטל עליכם צו עיכוב יציאה מהארץ, בהחלט תזדקקו לעזרה משפטית באמצעות עורך

צו עיכוב
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ

בדיקת עיכוב יציאה מהארץ הזמנת שירות בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ נציג לבדיקת אישור יציאה מהארץ 30 ₪ המשך *תוך פחות משעה (עד 24 שעות לא בשבת וחגים) פגישת ייעוץ און ליין 200

בקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ

בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ היא דבר אשר עשוי להידרש במידה ומתנהלים נגדכם הליכי הוצאה לפועל. יתכנו גם נסיבות אחרות הקשורות למשפט הפלילי בגינן יוטל איסור יציאה מהארץ, אך לא נעסוק בנושא זה. במאמר זה נדבר על הגבלת יציאה מהארץ בהקשר של הליכי הוצאה לפועל – כיצד מתבצע ההליך, האם אפשר ואיך מבטלים צו עיכוב יציאה מהארץ, ולמה כדאי לבצע בדיקת הגבלה יציאה מהארץ. אין לראות במאמר זה תחליף לייעוץ משפטי ותמיד מומלץ לפנות לייעוץ אישי אצל עורך דין לענייני הוצאה לפועל.

הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ

עיכוב יציאה מן הארץ הוא הגבלה חמורה הנשקלת בכובד ראש וניתנת רק בנסיבות המצדיקות זאת. על פי סעיף 14 בחוק ההוצאה לפועל, במידה וקיים חוב חלוט וישנו חשש כי החייב יצא מן הארץ על מנת להתחמק מפירעון החוב – ניתן להוציא נגדו צו איסור יציאה מהארץ. לא כל מקרה של חוב בהוצאה לפועל מגיע לכדי עיכוב יציאה מהארץ. אם החייב עומד בצו התשלומים לא יוטל צו שכזה, אלא אם כן הרשם שוכנע שישנו חשש לתשלום החוב.

צו עיכוב יציאה בדרך כלל מוגבל לשנה אחת ובסופה רשם ההוצאה לפועל רשאי לתת צו חדש. אך במקרים הבאים הצו ניתן לצמיתות:

    • כאשר הצו ניתן בעקבות חוב מזונות.
    • כאשר החייב הוכרז כחייב מוגבל באמצעים.
  • כאשר הצו ניתן במסגרת איחוד תיקים יציאה מהארץ מעוכבת באופן אוטומטי.

צו עיכוב יציאה מהארץ
בדיקת עיכוב יציאה מהארץ

בדיקת הגבלה יציאה מהארץ

תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה – המעסיק שולח אתכם לפגישה חשובה עם לקוח בחו“ל. אתם מתכוננים לפגישה ומגיעים לשדה התעופה. עוד רגע אתם עולים למטוס, אבל פתאום מודיעים לכם בשדה התעופה ”מצטערים, אבל עומד נגדכם צו עיכוב יציאה מן הארץ“. אתם שואלים את עצמכם כיצד זה יתכן שלא ידעתם? לא רק שזה מתסכל מאוד, גם המעסיק אשר צריך אתכם עכשיו בפגישה בחו“ל לא ישמח לשמוע שאינכם על המטוס.

במידה והרשם החליט להוציא את הצו, מייד נשלחת הודעה למשטרת הגבולות והצו בתוקף. כלומר לא נשלחת אליכם התרעה מראש כפי שמתרחש בהליכי עיקול לצורך הדוגמה. אך מצד שני צו עיכוב יציאה מן הארץ אינו נופל סתם כך כרעם ביום בהיר. אם מתנהלים נגדכם הליכי הוצאה לפועל וקיבלתם מכתבי התרעה, אולי יש צורך ביטול עיקול ארנונה בהוצאה לפועל למשל – יתכן שהוצא נגדכם צו עיכוב יציאה מן הארץ ויש צורך לעזר בשירותי עורך דין לענייני ארנונה.

לפני שנדבר על איך מבטלים צו עיכוב יציאה מן הארץ נרצה למנוע את אי הנעימות של גילוי הדבר כאשר אתם עם המזוודות בשדה התעופה. אם ישנם תיקים בהוצאה לפועל, חשוב לבדוק זאת ובהתאם לכך לפעול. בדיקת הגבלה יציאה מהארץ היא דבר פשוט ביותר. אין צורך בעורכי דין או הליכים מיוחדים – פשוט מרימים טלפון למשטרת הגבולות 3450*.

צו יציאה מהארץ

איחוד תיקים יציאה מהארץ

איחוד תיקים הוא הליך שבו פותחים כאשר ישנם חובות רבים בהוצאה לפועל. היתרון המרכזי של איחוד תיקים הוא קביעת צו תשלומים אחד שאפשר לעמוד בו. אך כאשר נכנסים להליך איחוד תיקים ישנן גם מגבלות ובכללן עיכוב יציאה מהארץ (אלא אם כן הרשם החליט אחרת). הצו מוטל גם כשלא הוגשה בקשה מצד הזוכים – כלומר ב איחוד תיקים יציאה מהארץ מעוכבת באופן אוטומטי. לכן אם אתם נמצאים בהליך תיקים וצריכים לצאת מן הארץ חובה עליכם לבצע בדיקת הגבלה יציאה מהארץ.

איך מבטלים צו עיכוב יציאה מהארץ

במידה וביצעתם בדיקה וגיליתם שהוצא נגדכם צו יציאה מן הארץ, אל תיבהלו. זהו אמנם דבר לא נעים המקשה עליכם, אך ניתן להגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ. הדבר הראשון שיש לעשות, לאחר שנודע לכם הדבר, זה לפנות לשירות עורך דין הוצאה לפועל. ניתן לבטל את הצו אך הדבר דורש הגשת בקשה מנומקת ומילוי אחר תנאים ודרישות – ניסיון לעשות זאת לבדכם נידון לכישלון. הגשת הבקשה נעשית באמצעות טופס 214

על מנת לבטל את צו עיכוב יציאה מהארץ יש לעמוד ב 4 תנאים:

  1. עמידה בכל התנאים של הסדר החוב – על החייב לעמוד בכל התנאים של הסדר החובות. אם מדובר ב הליך חדלות פירעון יש למלא אחר צו תשלומים, להגיש את הדוחות בזמן וכו‘.
  2. סיבה מוצדקת – בקשה לביטול עיכוב יציאה מן הארץ לא נועדה על מנת לצאת לנופשון בחו“ל. בית המשפט בוחן את הסיבה ונוטה לאשר כאשר הסיבה מוצדקת. נסיעת עבודה או נסיעה הקשורה למצב רפואי של החייב או מישהו ממקורביו נחשבת לסיבה מוצדקת בעיני בית המשפט.
  3. בטוחות – בית המשפט דורש בטוחות להבטחת התשלום במקרה והחייב לא יחזור לארץ במועד הקבוע. בדרך כלל הדרישה היא לשני ערבים החותמים על כתב ערבות מאומת על ידי עורך דין.
  4. מימון הנסיעה בידי צד ג‘ – כל הוצאות הנסיעה צריכות להיות ממומנות על ידי צד ג‘ (טיסה, לינה, ביטוחים וכו‘). לצורך הדוגמה זה יכול להיות המעסיק כאשר מדובר בנסיעת עבודה.

עיכוב יציאה מהארץ

בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

אם הוצא נגדכם צו עיכוב יציאה מן הארץ, בעזרת עורך דין מומחה להוצאה לפועל ניתן לבטלו. אך ביטול הצו הוא אינו דבר מובן מאליו. יש להכין בקשה מנומקת ומשכנעת התואמת לכל התנאים והדרישות הקבועות בחוק. שימו לב כי ביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ הוא אינו ביטול גורף – מדובר באישור הנסיעה הספציפית שבעבורה הגשתם את הבקשה. במידה ולאחר חזרתכם תאלצו לצאת לחו“ל בשנית, יש להגיש בקשה חדשה.

משרדינו מטפל בכל הנושא של חובות, הסדרי נושים, הליכי חדלות פירעון, ביטול הגבלות רישיון נהיגה וכל מה שקשור להליכי ההוצאה לפועל.

צו איסור יציאה מהארץ

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ הוא הליך שלעתים נזקקים לו אנשים הנמצאים בחובות, כמו אלו הנמצאים ב הליך פשיטת רגל. זוהי הגבלה חמורה על חופש הפרט, אך בנסיבות מסוימת היא מוטלת על חייבים. במאמר זה נדבר על הנסיבות בהן ניתן צו עיכוב יציאה מן הארץ והאפשרויות ל ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל באמצעות עו“ד פשיטת רגל תל אביב.

צו עיכוב יציאה מהארץ יכול להינתן בנסיבות שונות, כמו למשל כאשר מתנהל הליך פלילי כנגד אדם, בית המשפט יכול להטיל צו עיכוב יציאה מהארץ אשר ימנע ממנו להתחמק מהדין. במאמר זה נדבר על ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בהקשר של חובות ופשיטת רגל ולא אל המקרים האחרים של הליך פלילי.

עיכוב יציאה מהארץ, בדומה ל עיקול חשבון בנק אינו ניתן למטרת ענישה, הוא נועד למנוע את בריחת החייב והעברת מגוריו לחו“ל לצורך התחמקות מחובותיו.

בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

איך אפשר לבדוק צו עיכוב יציאה מהארץ ?

שימו לב שצו עיכוב יציאה מן הארץ יכול להינתן על ידי רשם ההוצאה לפועל או בית המשפט. הצו ניתן ללא אזהרה מוקדמת, זאת מכיוון שמטרתו למנוע בריחה של החייב. יתר על כן, אין צורך בנוכחותו של החייב בדיון על מתן הצו, הצו יכול להינתן במעמד צד אחד.

המשמעות של זה היא שיתכן שהוצא נגדכם צו המונע את יציאתכם מהארץ ואינכם מודעים לזה. לאחר שניתן הצו הוא נשלח למשטרת הגבולות. אם הוטל עליכם צו עיכוב יציאה מן הארץ, כאשר תגיעו לביקורת הגבולות – שמכם יופיע על המחשב ולא יאפשרו לכם לצאת מהארץ. זאת בין אם ידעתם או לא ידעתם על קיום הצו. זהו מצב מאוד לא נעים לגלות זאת בשדה התעופה עם המזוודות. לכן בוודאי תרצו להימנע מסיטואציה שכזו.

במידה ומתנהלים נגדכם הליכי גביית חובות, עליכם לקחת בחשבון את האפשרות שהוצא נגדכם צו המונע את יציאתכם מהארץ. ולכן מומלץ לבצע בדיקה מקדימה.

איך אפשר לבדוק צו עיכוב יציאה מהארץ

הליך פשיטת רגל – בדיקת עיכוב יציאה מן הארץ

איך אפשר לבדוק צו עיכוב יציאה מהארץ? תוכלו לבצע את הבדיקה בעצמכם, אין צורך בעורך דין לצורך ביצוע הבדיקה. על מנת לבדוק תוכלו לעשות זאת במוקד הטלפוני המווחשב של משטרת הגבולות (*3450). זהו מענה ממוחשב והמוקד פועל 24 שעות ביממה. במידה ואכן יש צו שכזה, רצוי לפנות לעורך דין.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל

ישנם 4 תנאים ל ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ:

  1. במקרה שאתם נמצאים ב הליך פשיטת רגל, ניתן לבטל את הצו בתנאי שעמדתם בכל בתנאים שהוטלו עליכם במסגרת הליך חדלות פירעון. כלומר אתם מגישים את הדוות במועד ועומדים בו התשלומים שנקבע לכם.
  2. אם תוכלו להציג סיבה מוצדקת לביטול הצו. יש להסתייע ב עו”ד פשיטת רגל תל אביב ולפנות לבית המשפט. בדרך כלל בית המשפט נוטה להתחשב בבקשות מיוחדות כמו למשל: טיפול רפואי בחו“ל, מצב בריאותי של קרוב משפחה בחוץ לארץ או נסיעת עבודה.
  3. ביטול עיכוב יציאה מהארץ באמצעות ערבות. בית המשפט עשוי לבטל את הצו במקרה שתספקו בטוחות משביעות רצון. בדרך כלל הדרישה היא לשני ערבים מעל גיל 18, שמשכורתם החודשית עולה על 7000 ש“ח נטו בחודש ואין כנגדם תיקים פתוחים בהוצאה לפועל. הערבים צרכים לחתום על כתב ערבות מאומת על ידי עורך דין.
  4. מימון הנסיעה על ידי צד שלישי. תנאי נוסף הוא מימון כל הוצאות הנסיעה על ידי צד שלישי.

ביטול עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל

ביטול עיכוב יציאה מהארץ – הגשת הבקשה

לצורך הגשת הבקשה ל ביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ מומלץ קודם כל לפנות ל עו“ד פשיטת רגל תל אביב. את הבקשה יש להגיש לרשם ההוצאה לפועל. ניתן להגיש את הבקשה בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל, כלומר אינכם מוגבלים ללשכה בה מתנהל התיק.

במידה והבקשה תאושר, אין מדובר בהסרת הצו לצמיתות. הבקשה תוסר רק לגבי הנסיעה שעליה הוצהר בעת הגשת הבקשה. לאחר שתחזרו לארץ יחודש האיסור. במידה ותרצו לצאת שוב יש להגיש בקשה חדשה.

את הבקשה לביטול הצו יש לבצע באמצעות טופס 214 (טופס הבקשה לביטול או עיכוב או חידוש הליכים והגבלות). מומלץ לעשות זאת לפחות 14 יום לפני מועד הנסיעה.

במסגרת הבקשה יש לפרט את היעד, מטרת הנסיעה, משך הנסיעה, הגורם המממן והצגת סוג הערבות המבוקשת.

הרשום עשוי לאשר את הבקשה בכפוף להצגת ערבות בנקאית:

  1. הרשם יקבע את גובה הערבות. הוא עשוי לדרוש ערבות בגובה מלוא החוב.
  2. הערבות תופנה אל ההוצאה לפועל.
  3. הערבות אינה מוגבלת בזמן.

הרשם גם רשאי לדרוש ערבים. עליהם לחתום על כתב ערבות ולהציג גם תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים (או דו“ח שנתי של רואה חשבון במקרה של עצמאים), וצילום תעודת הזהות.

שימו לב שבעת החזרה לארץ יש להתייצב בלשכת ההוצאה לפועל על מנת לחדש את צו העיכוב ולבטל את צו עיכוב שהוצא כנגד הערבים. מומלץ לעשות הכל בעזרתו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל.

בייטול צו עיכוב יציאה מהארץ לחייב

איך אפשר לבדוק צו עיכוב יציאה מהארץ, כפי שכבר הסברנו לא צריך עורך דין לצורך הבדיה. אך במידה והוצא נגדכם צו שכזה ותרצו לפעול ל ביטול עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין המתעסק ב הליך פשיטת רגל והוצאה לפועל.

במאמר הבא תקבלו תשובות לשאלות נפוצות בעניין הגשת בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ דוגמאות לשאלות: כמה זמן לוקח להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ, כמה עולה צו עיכוב יציאה מהארץ וכן מי יכול לעשות צו עיכוב יציאה מהארץ.

כמה זמן לוקח להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ

השאלה שנשאלת רבות: מי יכול לעשות צו עיכוב יציאה מהארץ, כלומר באילו מצבים מוציאים צו עיכוב? התשובה לכך היא שכל נאשם או נתבע שיש חשש שיברח לחו”ל מוגשת נגדו בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ דוגמא לכך היא – תיק גירושין כשהבעל יכול לברוח ולעגן את אשתו וכן להתחמק מדמי מזונות, דוגמא נוספת היא בתהליך פשיטת רגל או חדלות פירעון או כחלק מהגבלות בהוצאה לפועל, וכן לפני הכרזה על אדם כפושט רגל – כאשר יש חשש שיברח לחו”ל על מנת להתחמק מחובותיו.

כמה עולה צו עיכוב יציאה מהארץ ושאלות נוספות בעניין

שאלות נוספות שאנו נשאלים בעניין זה הן: כמה עולה צו עיכוב יציאה מהארץ, כמה זמן לוקח להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ וכן מי יכול לעשות צו עיכוב יציאה מהארץ, כלומר למי יש את הסמכות לכך. בשורות הבאות ננסה לענות על השאלות. באשר לשאלת הסמכות, התשובה היא שניתן להגיש בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ דוגמא לבית המשפט ובמקרים מסוימים לבית דין רבני או בית דין של העדה הדרוזית וכדומה. לגבי השאלה כמה עולה צו עיכוב יציאה מהארץ, התשובה היא: זה תלוי מאוד אם מדובר בפשיטת רגל, בתיק גירושין או בתיק אחר וכן בתקנות ההוצאה לפועל.

בקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ דוגמאות למקרים שהדבר נדרש

לגבי השאלה: כמה זמן לוקח להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ – כאשר יש חשש ממשי הצו ניתן מידית. חשש ממשי יכול להיות קיים כאשר יש לנתבע קרובי משפחה בחו”ל, או כאשר שפת האם שלו שונה מעברית, או אם התגורר בעבר בחו”ל, וכמובן אם הוא איים במפורש על בריחה לחו”ל. במקרים מסוימים צו עיכוב יציאה יכול להינתן גם ללא שמיעת צד הנתבע וללא נוכחותו (במעמד צד אחד), במקרים מסוימים הוא יכול להגיש ערעור כגון אם הוא נמצא בהליך חדש מחיקת חובות.

מי יכול לעשות צו עיכוב יציאה מהארץ

כשאנו רוצים לדעת מי יכול לעשות צו עיכוב יציאה מהארץ, כלומר מי מגיש את הבקשה. התשובה היא שזה יכול להיות מוגש על ידי עורך דין הוצאה לפועל, טוען רבני וכדומה ובלבד שיהיה מנוסח היטב, בביטוים המשפטיים הנכונים, ומצד שני בניסוח מובן ולא מסורבל, משפטים ופסקאות לא מורכבות מדי, ובתחביר ודקדוק נכון. זה יעניק לבקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ דוגמא של מסמך רציני שנכתב בשיקול דעת. שכן בכל מסמך ובעיקר במסמך משפטי שימוש לא מדויק במונחים משפטיים מגבירים את הסיכוי שהבקשה תידחה. הניסוח של הבקשה צריך להיות בהיר ומובן ובשפה קולחת.

לכן לא כל עורך דין יכול גם להגיש בקשה למתן עיכוב יציאה, וזה גם התשובה לשאלה כמה עולה צו עיכוב יציאה מהארץ, כי ככל שעורך הדין יהיה יותר מקצועי ומנסח היטב בצורה משכנעת ואמינה העלות תהיה יותר יקרה. אנו מכינים בקשה לעיכוב יציאה בעריכה משפטית מושלמת, עם רצף לוגי ויחס מתאים בין כל הטיעונים בבקשה. תוכלו להתייעץ אתנו על עיכוב יציאה, כגון אם תרצו לדעת כמה זמן לוקח להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ במקרה הספציפי שלכם, וכן בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ או לשאלות נוספות בעניין זה.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בפשיטת רגל – מהו איך ניתן להגיע אליו ומה הוא כולל? צו עיכוב יציאה מהארץ חל על אדם במקרים רבים צו עיכוב יציאה מן הארץ ניתן על ידי הוצאה לפועל ובתי משפט, על מנת למנוע את יציאתו של אדם מגבולות המדינה. לא פעם אנו שומעים עיכוב יצאה מהארץ.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

רובנו שמענו בעבר את המושג עיכוב יציאה מהארץ בהקשרים שונים. גופים הנקשרים עם מושג זה הנם הערכאות השונות והוצאה לפועל ותהליך ביטול עיכוב יצאה מהארץ לפושט רגל הוא תהליך בפני עצמו. אז מה זה בעצם צו עיכוב יציאה? במסגרת ניהול הליכים כנגד חייבים, קיימת סנקציה אחת משמעותית ביותר שנתן המחוקק למערכת ההוצאה לפועל ולבתי המשפט והיא צו עיכוב היציאה מהארץ.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ של חייב בפשיטת רגל

הצו יכול להיות מוטל הן במסגרת בקשה מיוחדת כנגד חייב וזאת בטרם בוצעו הליכים כנגדו בצירוף נימוקים משכנעים לרשם ההוצאה לפועל ו/או לבית המשפט, והן במסגרת ביצוע הליכי גבייה בלשכת ההוצאה לפועל כנגד חייב אשר קיבל מסירה מלאה וחלפו 6 חודשים מיום המסירה האישית לחייב שלאחריה ישנה אפשרות להטיל הגבלות כנגד החייב ובין היתר עיכוב היציאה מהארץ.

בנוסף, במסגרת פקודת פשיטת הרגל במתוכנת הישנה וכיום, במסגרת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי , מוטל עיכוב יציאה מהארץ כנד החייב באופן אוטומטי. ולכן לא מעט פעמים נדרש לבצע ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל שנמצא בתהליך ואינו יכול לצאת מגבולות המדינה.

הטלת צו עיכוב היציאה מהארץ כנגד החייב במסגרת הליכי פשיטת הרגל, חדלות פירעון הינה לשם הגנה על הנושים מבריחה יזומה של החייב לחו”ל או מהברחת נכסים לחו”ל על ידי החייב.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

חוק צו עיכוב יציאה מהארץ

על פי החוק, מדובר באחת המגבלות הקשות ביותר שניתן להגביל אזרח ישראלי משום שהגבלה זו סותרת את סעיף 6(א) לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו אשר קובע כי כל אדם חופשי לצאת מישראל. הרבה פעמים פושט רגל בתהליך הפשיטה  ירצה להגיש ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל.. יכול להיות שאף מספר פעמים לאורך התהליך שיכול להמשך מעל שנה ירצה החייב להגיש למספר אירועים שונים ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, ערעור צו עיכוב יצאה מהארץ אשר ניתן על ידי רשם ההוצאה לפועל הוא ערעור בזכות – ככלומר לא נדרש לבקש בקשת רשות ערעור, על הערעור להיות מוגש בתוך עשרים ימים. כאמור בסעיף 80 (ב) לחוק ההוצאה לפועל. במסמכותו של בית המשט לדון גם בבקשות שהוגשו באיחור תוך סטייה מהזמנים הקבועים בדין.

מתי ניתן להגיש ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

עם זאת, חשוב לדעת כי ניתן להגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ בכל שלב בהליך פשיטת הרגל.
בדרך כלל, בקשה של חייב בפשיטת רגל (להליכים שנפתחו לפני 15.09.2019) תוגש במקרים הבאים:

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ לפושט רגל עקב פרנסה – חייב רשאי להגיש בקשה לביטול תהליך של עיכוב יציאה מהארץ כאשר מדובר בנסיעה הקשורה לעבודתו ויש בה האפשרות להעשיר את קופת הנשייה בסכומי כסף נוספים.

עקב מצב בריאותי – חייב רשאי להגיש בקשה לביטול צו המורה על עיכוב יציאה מהארץ כאשר מדובר בנסיעה הקשורה למצב בריאותו האישי  (ניתוח על ידי מומחה בחו”ל, השתלה וכדומה) או מצב בריאותי של בן משפחה של החייב השוהה בחו”ל.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ עקב שמחה/אבל משפחתי – חייב רשאי להגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ כאשר מדובר בנסיעה הקשורה לשמחה או אבל משפחתי של קרוב מדרגה ראשונה של החייב. חשוב לדעת כי הסרת הצו היא זמנית ומתייחסת לנסיעה בודדת, עם חזרתו של החייב, יחודש צו עיכוב היציאה מהארץ בצורה אוטומטית על ידי משטרת הגבולות/משרד הפנים.

בדיקת עיכוב יציאה מהארץ | בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ | בדיקת צו יציאה מהארץ | בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ לפי תעודת זהות באינטרנט | בדיקת יציאה מהארץ | בירור עיכוב יציאה מהארץ | בדיקת צו עיכוב יציאה | בדיקת עיכוב יציאה מהארץ טלפון | בדיקה יציאה מהארץ | בירור צו עיכוב יציאה מהארץ | צו עיכוב יציאה | עיכוב יציאה | צו עיכוב יציאה מהארץ טלפון | בדיקת אישור יציאה מהארץ באינטרנט | בדיקה צו יציאה מהארץ

ביטול עיכוב יציאה מהארץ ניתן לבצע בנסיבות מסוימות ובכפוף לתנאים הקבועים בחוק. במאמר זה נדבר גם על הנסיבות בהן מוטל צו עיכוב יציאה מהארץ ועל אופן הגשת הבקשה.

ביטול עיכוב יציאה מהארץ הוא הגבלה חמורה המוטלת על חייב. צעד זה אינו נחשב לעונש, אלא אמצעי אשר נועד למנוע את בריחת החייב לצורך התחמקות מתשלום חוב. הוצאת צו עיכוב מהארץ יכולה להתבצע בהתאם לסעיף 14 לחוק ההוצאה לפועל או במסגרת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. עיכוב יציאה מהארץ יכול להתבצע גם על ידי בית המשפט במסגרתם של הליכים פלילים, אך במאמר זה לא נתייחס לדין הפלילי אלא למקרים הקשורים לחובות בהוצאה לפועל והליכי חדלות פירעון.

הגבלה לפי סעיף 14 בחוק ההוצאה לפועל – במסגרת הליכי הגבייה, נושה יכול לפנות לרשם ההוצאה לפועל בבקשה להורות על צו עיכוב יציאה מן הארץ. כמובן שאת הבקשה יש להגיש בצורה מנומקת ובכפוף לתנאים. במידה ורשם ההוצאה לפועל ישתכנע כי קיימת אפשרות שבה החייב ינסה להימלט מהארץ הוא יורה על צו עיכוב יציאה מן הארץ. בקשה זו ניתנת ללא אזהרה מוקדמת לחייב והיא יכולה להינתן במעמד צו אחד.

ניתן להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד חייב בהוצאה לפועל בכל שלב מפתיחת התיק, ובתנאי שישנו חשש שהוא עומד לצאת מן הארץ בלי לפרוע את החוב. במידה והחייב מקיים את צו התשלומים בדרך כלל לא יוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ – אלא אם כן שוכנע הרשם כי היציאה מהארץ עלולה לסכן את ביצוע פסק הדין או תשלום החוב.

במידה והחייב הוכרז כבעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו, או חייב מזונות, רשם ההוצאה לפועל רשאי להוציא צו עיכוב יציאה מן הארץ. גם בעת הליך איחוד תיקים יוטל צו עיכוב יציאה מן הארץ. בעבר ניתן צו עיכוב יציאה מן הארץ גם נגד חייב שהוכרז חייב מוגבל באמצעים. מאז הכניסה לתוקף של חוק חדלות פירעון החדש לא ניתן להכריז על חייב מוגבל באמצעים.

צו עיכוב יציאה מן הארץ במסגרת הליכי חדלות פירעון – צו עיכוב יציאה מן הארץ הוא חלק אינטגרלי מהליכי חדלות פירעון, כלומר הצו ניתן באופן אוטומטי עם מתן צו הכינוס. הוא יוסר בסיום התהליך. בין היתר, המטרה של הצו היא למנוע מהחייב לצבור חובות נוספים.

במידה והוטל נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, ישנן אפשרות לבטל את הצו. יש לפנות ל עורך דין לצורך הגשת בקשה לביטול הגבלה. בשום מקרה אין ביטול גורף של הצו; במידה ובית המשפט יאשר זאת יתבצע אישור נקודתי התקף לגבי נסיעה ספציפית שבגינה בוטל העיכוב. במידה והחייב ירצה לצאת מהארץ שוב, הוא נדרש להגיש בקשה נוספת.

חייב מוגבל

בעבר כאשר חייב לא יכל לפרוע את חובו במסגרת פרקי הזמן הקבועים בחור הוא הוכרז כחייב מוגבל באמצעים. דבר שהוביל להטלת סנקציות הכוללות עיכוב יציאה מהארץ, הגבלת שימוש בכרטיסי אשראי ומגבלות נוספות. מאז החלת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי ב 15.9.19, בוטל הליך זה. ההוצאה לפועל לא יכולה להכריז יותר על חייב מוגבל באמצעים ולא ניתן לבקש הפטר חובות בהוצאה לפועל במסגרת הליך זה. הכרזתם של חייבים כמוגבלים באמצעים מלפני ה- 15.09.2019 אינה מתבטלת ותעמוד בתוקפה כל עוד רשם ההוצאה לפועל לא ביטל אותה בהחלטה מפורשת.

ביטול עיכוב יציאה מהארץ

ביטול עיכוב יציאה מהארץ מתבצע באמצעות הגשת טופס 214 ” טופס בקשה לביטול, עיכוב, או חידוש הליכים והגבלות“. חשוב לעשות זאת באמצעות עו“ד הוצאה לפועל, הסיכויים שהבקשה תתקבל תלויים מאוד בנימוקים המוצגים במסגרתה ובעמידת החייב בכל התנאים והדרישות הקבועות בחוק. ההליך עשוי לקחת זמן ולכן חשוב להגיש את הבקשה לפחות שבועיים לפני הנסיעה, אלא אם כן מדובר במקרים מיוחדים.

הבקשה צריכה לכלול את מטרת הנסיעה, יעד הנסיעה, משך השהייה המתוכננת ביעד, זהותו של הגורם המממן את הטיסה וההוצאות והצגת סוג ערבות. במידה והבקשה הראשונית תתקבל, רשם ההוצאה לפועל יבקש לספק ערבות או ערבים.

במקרה שבו הרשם יבקש להעמיד ערבות יש לפנות לבנק לצורך קבלת ערבות בנקאית העומדת בקריטריונים הבאים:

  1. ערבות בסכום הכולל של החוב, או בגובה חלק מהחוב, בהתאם להחלטת הרשם.
  2. הערבות היא לטובת מערכת ההוצאה לפועל ולא הנושים.
  3. הערבות אינה מוגבלת בזמן.

לאחר שהועמדה הערבות יש להגיש שוב את טופס 214, הפעם בטופס העתק אישור הערבות. לאחר שיתקבל אישור יש להפקיד את טופס הערבות המקורי בהוצאה לפועל.

במידה ויש צורך בהעמדת ערבים, במקביל לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ כנגד החייב, יוצא צו כנגד הערבים. תוקפו של צו זה הוא לפי משך שהותו של החייב בחו“ל. על הערבים לחתום על כתב ערבות בלשכת ההוצאה לפועל בה התיק מתנהל. בנוסף לכתב הערבות יש להציג את המסמכים הבאים:

  1. תלושי משכורת מ 3 החודשים האחרונים, או דוח שנתי מרואה חשבון במידה ומדובר בעצמאיים.
  2. צילום תעודת זהות של כל ערב (כולל ספח).

לאחר האישור והנפקת צו עיכוב יציאה מהארץ לערבים, עליהם להתייצב בשנית בהוצאה לפועל לצורך זיהוי.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ במקרים דחופים

ישנו הליך מהיר בו ניתן לבטל את הצו תוך 24 שעות, בכפוף לעמידה בתנאי הסף:

הבקשה הוגשה בסמיכות למועד המבוקש ליציאה מן הארץ בטווח של יממה לפחות (שבתות וחגים אינם נכללים).
מקרים בהם אי קבלת הבקשה / דחית המועד להגשתה למסגרת הזמן המקובלת, עלולה להשפיע על המבקש באופן מידי ובלתי הפיך.

אל תהיו מופתעים – אם דחיית המועד להגשת הבקשה תגרום לכם להפסדים כספיים כמו למשל אבדן הכנסה או הפסד הוצאות טיסה, בעיני ההוצאה לפועל זה לא נחשב לנזק בלתי הפיך המצדיק מתן שירות מהיר. בקשות אלו בדרך כלל מתקבלות כאשר מדובר בעניינים רפואיים, שלכם או של קרובי משפחה, יציאה להלוויה, ביצוע פעולה בשליחות המדינה, השתתפות בדיון משפטי בחוץ לארץ וגם יציאה של חייל בודד לצורך ביקור משפחתי בחו“ל. כמובן שבכל אחד מהמקרים יש צורך בהצגת האסמכתאות הרלוונטיות.

לסיכום בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ

למרות שאלו הסיבות המרכזיות שנפגוש במצב של עיכוב יציאה מהארץ  יתכנו גם סיבות נוספות. לרוב אם ביטול להוראת צו עיכוב יציאה מהארץ מוגש בצורה יסודית כל הסיכויים שבקשב זו תאושר והחייב יוכל לצאת מהארץ ולחזור ביעד המוסכם. תהליך פשיטת הרגל יכול להתגלות כהליך מורכב ולא פשוט להתנהל בתוכו על אחת כמה וכמה ללא ייצוג משמועתי של עורך דין פשיטת רגל המלווה את החייב לאורך כל ההליך. ביטול להוראת צו עיכוב יציאה מהארץ הוא רק חלק מההתעסקות בתהליך זה בו לא מעט פעמים בחייב זקוק לחריגים ולבקשות שונות שי להגיש באופן מדויק על מנת שיוכל החייב להמשיך להתנהל בחייו באופן רגוע.

במידה ומצאת את עצמך בתהליך של פשיטת רגל ובדרך אל שיקום כלכלי או לפני תהליך זה יש לפנות בהקדם לאיש מקצוע מנוסה על מנת ללוות אתכם בתהליכים ולעשות את המיטב על מנת לדאוג לנוחיות שלך ולהנעים את הליך זה והתקופה המבלבלת הזו כמה שאפשר.

Ⓒ כל הזכויות שמורים לאבינו שבשמים Avinu.co.il
סגור
0
Would love your thoughts, please comment.x
טופס מילוי פרטים לבדיקת אישור יציאה מהארץ

לתשלום מאובטח

30 ₪